Beretninger om motionsdeltagelse – 1999

Her er beretninger fra væsentlige arrangementer, jeg deltog i dette år.

Isefjorden Rundt – 11. september 1999 (Cykelløb – 136 km)

Jeg ankom til Holbæk ca. 7.30 – starten skulle gå kl. 8.00. Efter at have konstateret at det eneste vi fik udleveret var en bon med et tal på til færgen, gjorde jeg klar til start. Kl. 8.10 gik starten, hvilket gav 10 min. mindre til færge, som sejler på minuttallet 25. Dvs. at jeg satsede på 10.25. I selve Holbæk lå jeg i en kanon gruppe, men umulige trafikale forhold ved landevejen til Odden blev gruppen splittet til atomer (Nogle kørte på cykelstien – nogle på vejen.). Efter at have drejet ind over Tuse næs kom jeg med i en ny gruppe blot for at konstatere at den kørte for langsom, hvis færgen skulle nås. Derfor måtte jeg rykke fri og køre op til næste gruppe, hvilket var krævende i blæsten.

Jeg slæbte på to ryttere, som jeg håbede vil samarbejde lidt, så vi sammen kunne komme op. Det gik ikke helt efter planen, men gruppen blev kørt op. Efter at have kørt rundt på Tuse Næs passerede vi Lammefjorden. Da jeg er lidt tung slap jeg op af bakken, men hentede dem igen på strækningen over den næste inddæmmede fjord. Der var en lille bakke ved en mølle, men efter den kom der en lang strækning, hvor det gik ned hvorefter at det blev fladt. Den del af turen gik med 40 km/t i snit som om at det var en leg. Jeg nåede færgen med ca. 5-10 minutter i overskud.

Selve færgeturen var der ikke noget at udsætte på. Jeg kørte på min Everton, (Tristyret på min CannonDale var forbudt.) så jeg turde godt forlade cyklen. Det var der nogen, der ikke gjorde. I hvert fald måtte vi efterlade nogle stykker i Rørvig på grund af pladsmangel på vogndækket. (De måtte så vente en time).

I Hundested koblede jeg mig på en gruppe, som jeg holdte ved indtil Græse. Så kom regningen for ræset til færgen. Ned på den lille klinge og afsted med 20-25 km/t. Sådan gik det igennem Frederikssund indtil sidste depot før Skibby, hvor jeg gik i depot for første gang i løbet.

Efter at have sundet mig lidt konstaterede jeg at da jeg kørte fra depotet kom der en gruppe ind. Jeg regnede med at blive hentet idet at jeg kørte alene. Det skete bare ikke. Da jeg kom til Munkholmsbroen fik jeg vinden i ryggen og kunne sætte fart på cyklen igen. Den sidste del af ruten gik rundt om Holbæk til indfaldsvejen og blev hurtig overstået nu hvor enden var nær.

Min køretid blev ca. 5 t 4 min. Oveni kom sejltur og pause. Diplomet ligger klar. Tiden skriver man selv på, hvis man er til den slags statistik.

Om selve stævnet kan man sige at ruten var dejlig og afvekslende. To steder var det dog ubehagelig på grund af at der ingen cykelsti er på de hovedveje, man kører langs og bilerne kører deres 100 km/t (De skal trods alt også nå en færge). Men geografien gør det umulig at vælge en anden rute. Jeg kunne dog godt have ønsket at starten gik til tiden, når der nu er en times ventetid at risikere.

0

Skriv et svar